Support och fjärrhjälp

Support och fjärrhjälp 2015-11-19T13:44:13+00:00

Hjälp via telefon

  1. Ring 06-347 5803 under kontorstid kl. 9.00-17.00. Utom kontorstid, vänligen skicka förfrågan via epost så kontaktar vi dig.
  2. En av våra tekniker försöker lösa ditt problem direkt via telefon.
  3. Om ditt problem går att lösa enklare med fjärrhjälp kommer teknikern att föreslå det.
  4. Om ditt problem kvarstår kan teknikern boka ett hembesök, eller ge förslag på service som måste utföras. Om service behövs kan du föra datorn till oss.

 

Fjärrhjälp

Enkelt förklarat så innebär fjärrhjälp att vi, utan att finnas på samma plats som du, går in i din dator och löser problemen medan du ser på. Fördelen med den här metoden är att du inte själv behöver vara expert, dvs du kan begära att få hjälp på samma sätt som om vi skulle befinna oss vid din dator.

För att fjärrhjälpen skall fungera måste man ha datorn uppkopplad mot Internet, samt laddat ner vårt fjärrhjälpsprogram som är gratis.

  1. Ladda ner fjärrhjälpsprogrammet
  2. Spara programmet till din dator och starta sedan programmet
  3. Ring oss på 06-347 5803 och uppge ID som visas i programmet

 

Typiska fel som vi avhjälper via telefon och fjärrhjälp

  • Långsam och slö dator
  • Kan inte ta emot epost
  • Mitt virusprogram meddelar att jag fått virus, men virusprogrammet klarar inte att ta bort viruset
  • Kan inte skriva ut dokument, hittar ingen skrivare
  • Kan inte öppna dokument, inget program hittas
  • Mitt virusprogram meddelar att det är föråldrat
  • Hur kan jag säkerhetskopiera mina filer och data på ett enkelt sätt
  • Min dator säger att den inte är säker
  • Jag kan inte läsa vissa webb-sidor
  • Jag får ingen kontakt med mitt lokala nätverk
  • Mina filer har försvunnit, skrivbordet ser märkligt ut